Volvon sähköautotausta
Useimmat suuret autoyritykset aloittivat sähköautojen kehittämisen hiljattain, kun koko ala alkoi siirtyä kohti nollapäästöjä. Volvo on kuitenkin pohtinut akkukäyttöisiä malleja jo 70-luvun puolivälistä lähtien, kun ensimmäinen öljykriisi iski automarkkinoihin ja ruotsalaiset insinöörit tajusivat, että riippuvuus öljystä ei ole kestävä malli. Tarvittiin kuitenkin useita vuosikymmeniä ja merkittäviä konseptiautoja, ennen kuin Volvo astui sähköautomarkkinoille. Vaikka Volvo lanseerasi Polestar-sivutuotemerkin sähköautopuolensa kärkitekijäksi, valmisti emoyhtiö ensimmäisen sähköajoneuvonsa vuonna 2019 ja ilmoitti pian sen jälkeen suunnitelmistaan tuottaa pelkästään sähköautoja vuoteen 2030 mennessä. Voldt on innoissaan Volvon suunnitelmista ja sen ainutlaatuisesta visiosta sen suhteen, millainen henkilöauton pitäisi olla. Siksi kehitämme latauskaapeliratkaisuja, jotka sopivat yhteen Volvon edistyneen teknologian kanssa.
Volvon sähköautomallit
Volvo teki fiksun päätöksen ja esitteli suosituimmista malleistaan sähköiset versiot, eli muotoilu ja ominaisuudet säilyivät, mutta mukaan lisättiin edistynyttä sähköautoteknologiaa. Ensimmäinen täyssähköinen Volvo on XC40 Recharge, kompakti citymaasturi, jolla on kelvollinen kantama ja teho. Hiljattain lanseerattu EX40 on vieläkin pienempi citymaasturi, joka käyttää modernia teknologiaa ja josta on saatavilla useita erilaisia versioita, ja CX40 on urheillullisen näköinen crossover vastaavalla teknologialla. On kiinnostavaa, että Volvo päätti lanseerata myös EX90-mallin, joka on suositun täysikokoisen XC90-citymaasturin akkukäyttöinen versio. Volvo on tarjonnut sedaneistaan myös useita plug-in-hybridiversioita täyssähköisten lisäksi.
Volvon sähköautoteknologia
Volvo kehitti ison osan sähköautoteknologiastaan Polestarin myötä, joten sen alustat ja akkuteknologia lukeutuvat alan edistyneimpiin. Tällä hetkellä yritys tarjoaa yhden ja kahden moottorin voimansiirtovaihtoehtoja, joiden litiumioniakustoja on saatavilla aina 49 kWh:sta (yhden moottorin EX30) massiivisiin 111 kWh:n akustoihin, joita EX90 Twin Motor Performance tarjoaa. Kaikki Volvon akut ovat 400 V -akkuja ja tukevat AC- ja DC-latausta. Tämä tarkoittaa, että pienempiä akkuja voi ladata kotilatureilla jopa 11 kW nopeudella ja pikalatauksella jopa 134 kW nopeudella. EX90:n suurta akusta voi ladata DC-latureilla erittäin nopeasti maksimin ollessa 250 kW. Vaikka Volvon akkuvalikoima on todella monipuolinen, Voldtilta löytyvät kaikki tarvittavat latauskaapeliratkaisut näiden jännittävien koneiden turvalliseen ja nopeaan lataamiseen.
Voldtin sähköautojen latauskaapelit Volvon sähköautomalleihin
Mitä tulee Volvon täyssähkö- ja plug-in-hybridien latauskaapeleihin on Voldtin valikoima vailla vertaansa. Tarjoamme 2 vuoden takuun, ilmaisen toimituksen kahden arkipäivän kuluessa sekä vaivattoman palautuksen kaikille latauskaapeleillemme. Asiakkaamme voivat tehdä ostoksen luottavaisin mielin tietäen, että heidät on suojattu mahdollisilta ongelmilta. Se, mikä kuitenkin oikeasti erottaa meidät joukosta, on sitoutumisemme laatuun. Kaapelimme valmistetaan säntillisesti hienoimpia materiaaleja käyttäen, mikä takaa ongelmattoman ja tehokkaan latauskokemuksen. Tämä on erityisen tärkeää ajoneuvoilla, joiden suurilla akustoilla on taipumusta ylikuumenemiseen. Käytämme hienoja kuparijohtoja, joiden ansiosta kaapelit ovat joustavampia ja kestävät paremmin suorakulmaisia taitoksia. Pistokkeen kotelo, yksiosainen IP-65 luokiteltu laite, on täysin vesitiivis, joten se soveltuu erilaisiin sääolosuhteisiin.