
FAQ
-
Kuinka nopeasti pakettini toimitetaan?
Jos teet tilauksen arkipäivänä ennen klo 15, pakettisi lähetetään saman päivän aikana. Kuljetuspalveluntarjoaja toimittaa tämän jälkeen pakettisi 1-3 arkipäivän sisällä.
-
Miten voin saada tietoa pakettini lähetyksestä?
Kun olet tehnyt ja maksanut tilauksesi, saat automaattisesti sähköpostin, joka sisältää tiedot pakettisi seurantakoodista.
-
Soveltuvatko Voldtin latauskaapelit kaikkiin latausasemiin Suomessa?
Kyllä, Voldtin tyypin 1 ja tyypin 2 latauskaapelit sopivat kaikkiin Yhdistyneen kuningaskunnan latausasemiin. Huomaa, että tyypin 3 latauskaapelimme sopivat vain tyypin 3 latausasemiin, joita on yleensä Ranskassa tai Italiassa.
-
Voiko EV-latauskaapelia pidentä
Vuosikausia EV:n tyypin 2 latauskaapelin pidentämistä pidettiin epäkäytännöllisenä tai jopa mahdottomana teknisten haasteiden ja lainsäädännöllisten rajoitusten vuoksi. Monet alan yritykset epäonnistuivat signaalin heikkenemisen, virran häviämisen tai tiukkojen turvallisuusstandardien noudattamatta jättämisen vuoksi. Voldt on kuitenkin voittanut nämä esteet kehittämällä ensimmäisen täysin toimivan tyypin 2 jatkolatauskaapelin. Kehittyneeseen tekniikkaan ja innovatiivisiin materiaaleihin perustuva ratkaisumme takaa saumattoman kommunikaation laturin ja sähköauton välillä ja täyttää myös maailmanlaajuiset turvallisuus- ja suorituskykystandardit.
-
Mitä eroa on lataustavoilla mode 1, mode 2, mode 3 ja mode 4?
Mode 1, mode 2, mode 3 ja mode 4 ovat erilaisia sähköajoneuvojen lataamistapoja, joista jokaisella on omat erityispiirteensä ja käyttökohteensa. Mode 1 -latauksessa käytetään tavallista kotitalouspistoketta ilman lisäkommunikaatiota tai turvatoimintoja. Tällöin turvallisuustaso on heikoimmillaan, ja siksi sitä suositellaan vain harvoin. Mode 2 -latauksessa käytetään myös tavallista pistoketta, mutta mukana on kaapeliin integroitu valvonta- ja suojausjärjestelmä (ICCB), joka tarjoaa lisäturvaa. Mode 3 -lataaminen tapahtuu latausasemien kautta, jotka kommunikoivat ajoneuvon kanssa virran säätämiseksi ja maksimaalisen turvallisuuden varmistamiseksi. Tätä käytetään eniten julkisissa ja kotilatausasemissa. Mode 4 -lataus tarkoittaa pikalatausta tasavirran (DC) avulla ja vaatii asianmukaisen latausaseman, joka syöttää virtaa suoraan ajoneuvon akkuun. Tämä on huomattavasti muita lataustapoja nopeampaa ja on yleensä mahdollista moottoriteiden varsilla sekä kaupallisissa latauspisteissä.
-
Kuinka paljon sähköä sähköauton lataaminen kuluttaa?
Sähköauton lataamiseen kuluvan virran määrä riippuu akun kapasiteetista sekä latausprosessin tehokkuudesta. Keskimäärin 60 kWh akkukapasiteetilla varustetun sähköauton täyteen lataamiseen kuluu noin 60 kWh sähköä. Tämä tarkoittaa, että sähkön hinnan ollessa 0,22 € per kWh täyden latauksen hinnaksi tulisi noin 13,20 €. Todellinen kulutus voi vaihdella eri tekijöistä riippuen, kuten akun kunnosta, latausinfrastruktuurista sekä lataamisen aikana tapahtuvasta energiahukasta. Tarkkoja laskelmia varten olisi hyvä tietää ajoneuvon akkukapasiteetti sekä sähkön paikallinen hinta.
-
Sähköauton lataaminen generaattorilla, onko se mahdollista?
Kyllä, sähköauto on mahdollista ladata generaattorilla, mutta on tärkeää pitää mielessä tiettyjä seikkoja ja varotoimia. Generaattorin on annettava riittävästi virtaa vastaamaan auton lataustarpeita, eli generaattorin sähkötehon on oltava riittävä ja ulostulon on oltava vakaa. On erittäin tärkeää käyttää generaattoria, joka antaa puhdasta ja vakaata sähköä, jotta vältetään auton latausjärjestelmälle syntyvät vauriot. Lisäksi latauskaapelin on oltava yhteensopiva generaattorin virtalähteen kanssa. Käytä aina soveltuvaa ja turvallista latauskokonaisuutta, jotta vältetään ylikuumenemisen sekä sähkövikojen kaltaiset riskit. Hätätilanteissa aggregaatti voi olla kätevä tilapäisratkaisu, mutta tavallisessa lataamisessa kiinteä latausratkaisu on luotettavampi ja tehokkaampi.
-
Missä järjestyksessä sähköauto ladataan?
Kyllä, voit ladata sähköautosi kotona ilman erillistä latausasemaa käyttämällä mode 2 -latauskaapelia. Tämä kaapeli kytketään tavalliseen kotitalouspistorasiaan ja sisältää integroidun valvonta- ja suojausjärjestelmän (ICCB), joka antaa lisäturvaa latauksen aikana. Vaikka mode 2 -lataaminen on turvallisempaa ja tehokkaampaa kuin yksinkertainen tavallisen pistokkeen kautta lataaminen ilman turvatoimia (mode 1), on se silti hitaampaa kuin erillisellä latausasemalla lataaminen. Säännölliseen käyttöön suositellaan kotilatausaseman (mode 3) asentamista, mutta satunnaisessa lataamisessa mode 2 tarjoaa käytännöllisen ja turvallisen ratkaisun.
-
Voinko ladata sähköautoni kotona ilman latausasemaa?
Kyllä, voit ladata sähköautosi kotona ilman erillistä latausasemaa käyttämällä mode 2 -latauskaapelia. Tämä kaapeli kytketään tavalliseen kotitalouspistorasiaan ja sisältää integroidun valvonta- ja suojausjärjestelmän (ICCB), joka antaa lisäturvaa latauksen aikana. Vaikka mode 2 -lataaminen on turvallisempaa ja tehokkaampaa kuin yksinkertainen tavallisen pistokkeen kautta lataaminen ilman turvatoimia (mode 1), on se silti hitaampaa kuin erillisellä latausasemalla lataaminen. Säännölliseen käyttöön suositellaan kotilatausaseman (mode 3) asentamista, mutta satunnaisessa lataamisessa mode 2 tarjoaa käytännöllisen ja turvallisen ratkaisun.
-
Miten commando-pistoke (CEE) eroaa tavallisesta pistokkeesta latauskaapeleita jatkettaessa?
CEE-pistoke (myös nimellä commando tunnettu) eroaa merkittävästi tavallisista pistokkeista, varsinkin kun puhutaan latauskaapelien jatkamisesta. CEE-virtapistokkeet on suunniteltu korkeammille jännite- ja virtamäärille, yleensä 400 V ja 16 A tai 32 A, mikä tekee niistä sopivia tehokkaille laitteille ja ajoneuvoille, kuten sähköajoneuvoille. Niissä on usein useita napoja vaiheille, nollajohtimelle ja maadoitukselle, mikä mahdollistaa vakaamman ja turvallisemman virtalähteen. Tavalliset virtapistokkeet sen sijaan antavat yleensä 230 V ja niiden virta on rajoitettu pienemmäksi, joten ne eivät ole yhtä soveltuvia sähköautojen latauskaapelien jatkamiseen suuremman ylikuumenemisriskin ja tehottomuuden vuoksi. CEE-virtapistokkeen käyttäminen oikeanlaisen jatkokaapelin kanssa voi näin ollen parantaa latausprosessin turvallisuutta ja luotettavuutta merkittävästi, kunhan jatkokaapeli on laadukas ja soveltuu ulkokäyttöön.
-
Voiko tavalliseen pistorasiaan kytkettäviä matkalatauskaapeleita jatkaa?
Vaikka teknisesti tavalliseen seinäpistorasiaan kytkettävien sähköautojen matkalatauskaapelien jatkaminen on mahdollista, tätä ei turvallisuussyistä suositella. Jatkojohdot voivat aiheuttaa suuremman ylikuumenemis- ja tulipaloriskin, jos ne eivät sovellu suurelle sähkövirralle, jota sähköauton lataamiseen tarvitaan. Jos päätät käyttää jatkojohtoa, muista valita laadukas jatkojohto - mieluiten sellainen, jolla on korkea IP-luokitus, eli suojaus vettä ja pölyä vastaan. Tämä takaa paremman suojan ympäristötekijöitä vastaan ja vähentää sähköisten häiriöiden riskiä, mikä maksimoi latausprosessin turvallisuuden ja luotettavuuden.
-
Sähköauton lataaminen generaattorilla, onko se mahdollista?
Kyllä, sähköauto on mahdollista ladata generaattorilla, mutta on tärkeää pitää mielessä tiettyjä seikkoja ja varotoimia. Generaattorin on annettava riittävästi virtaa vastaamaan auton lataustarpeita, eli generaattorin sähkötehon on oltava riittävä ja ulostulon on oltava vakaa. On erittäin tärkeää käyttää generaattoria, joka antaa puhdasta ja vakaata sähköä, jotta vältetään auton latausjärjestelmälle syntyvät vauriot. Lisäksi latauskaapelin on oltava yhteensopiva generaattorin virtalähteen kanssa. Käytä aina soveltuvaa ja turvallista latauskokonaisuutta, jotta vältetään ylikuumenemisen sekä sähkövikojen kaltaiset riskit. Hätätilanteissa aggregaatti voi olla kätevä tilapäisratkaisu, mutta tavallisessa lataamisessa kiinteä latausratkaisu on luotettavampi ja tehokkaampi.
-
Voinko käyttää kolmivaiheista sähköauton latauskaapelia yksivaiheisessa latausasemassa?
Kyllä, kolmivaiheista sähköauton latauskaapelia voi käyttää yksivaiheisessa latausasemassa, mutta latauskapasiteetti rajoittuu yksivaiheisen yhteyden tarjoamaan kapasiteettiin. Tämä tarkoittaa, että autosi lataa vain yksivaiheisesti, eli latausteho on matalampi ja latausaika pidempi verrattuna kolmivaiheiseen lataukseen. Latauskaapelin ja auton on kuitenkin molempien oltava yhteensopivia yksi- ja kolmivaiheisten liitäntöjen kanssa, jotta tämä on mahdollista. Varmista aina, että lataustarvikkeet ja liitännät ovat turvallisia ja oikeita, jotta latauskokemus on luotettava ja tehokas.
Want to know more?
Näytä kaikki-
Yleiskäyttöisten lataussovittimien tulevaisuude...
Sähköautoteknologia valloittaa maailmaa hiljalleen. Vaikka joka päivä lanseerataan uutta teknologiaa, erilaisten osatekijöiden standardisointi vaatii edelleen paljon. Yksi tärkeimmistä standardisointikohteista on lataaminen. Emme puhu latausteknologiasta, ajasta ja saatavuudesta, vaan yhdestä erittäin...
Yleiskäyttöisten lataussovittimien tulevaisuude...
Sähköautoteknologia valloittaa maailmaa hiljalleen. Vaikka joka päivä lanseerataan uutta teknologiaa, erilaisten osatekijöiden standardisointi vaatii edelleen paljon. Yksi tärkeimmistä standardisointikohteista on lataaminen. Emme puhu latausteknologiasta, ajasta ja saatavuudesta, vaan yhdestä erittäin...
-
Voiko sähköauton ladata ilman latausasemaa?
Jokaista sähköauton omistajaa huolestuttaa kaksi toisiinsa liittyvää asiaa - kantama ja latauspaikat. Pelko akun loppumisesta kuuluu tunnetusti nollapäästöisen ajoneuvon omistamiseen, ja hyvin usein tarkka kantama ei ole tiedossa erilaisten olosuhteiden,...
Voiko sähköauton ladata ilman latausasemaa?
Jokaista sähköauton omistajaa huolestuttaa kaksi toisiinsa liittyvää asiaa - kantama ja latauspaikat. Pelko akun loppumisesta kuuluu tunnetusti nollapäästöisen ajoneuvon omistamiseen, ja hyvin usein tarkka kantama ei ole tiedossa erilaisten olosuhteiden,...
-
Voiko sähköautoa ladata sisätiloissa?
Yksi yleisimmistä sähköauton omistamista koskevista kysymyksistä liittyy lataamiseen sisätiloissa. Kotilataus on erittäin houkutteleva vaihtoehto monille nollapäästöisten ajoneuvojen potentiaalisille omistajille. Ei enää huoltoasemia tai kallista polttoainetta; auton lataaminen kotona on kätevää...
Voiko sähköautoa ladata sisätiloissa?
Yksi yleisimmistä sähköauton omistamista koskevista kysymyksistä liittyy lataamiseen sisätiloissa. Kotilataus on erittäin houkutteleva vaihtoehto monille nollapäästöisten ajoneuvojen potentiaalisille omistajille. Ei enää huoltoasemia tai kallista polttoainetta; auton lataaminen kotona on kätevää...
-
Sähköauton lataaminen Italiassa
Yhtenä mahtavista automaista Italia on osa käynnissä olevaa sähköautovallankumousta. Tämä tarkoittaa, että kaikki italialaiset autoyhtiöt valmistelevat akkukäyttöisiä ja sähköisiä malleja, ja että hallitus auttaa uusien ajoneuvojen kustannuksissa lukuisilla avustuksilla. Itse...
Sähköauton lataaminen Italiassa
Yhtenä mahtavista automaista Italia on osa käynnissä olevaa sähköautovallankumousta. Tämä tarkoittaa, että kaikki italialaiset autoyhtiöt valmistelevat akkukäyttöisiä ja sähköisiä malleja, ja että hallitus auttaa uusien ajoneuvojen kustannuksissa lukuisilla avustuksilla. Itse...
Etkö löytänyt vastausta? Älä epäröi ottaa yhteyttä meihin!
