• Kuinka nopeasti pakettini toimitetaan?

    Jos tilaat ennen klo 15.00 arkipäivinä. Pakettisi lähetetään samana päivänä. Logistiikkapalvelun tarjoaja toimittaa pakettisi myöhemmin 1-3 arkipäivän kuluessa.

  • Miten saan tietoa pakettini lähettämisestä?

    Kun olet tehnyt tilauksen ja suorittanut maksun, saat automaattisesti sähköpostin, jossa on tiedot pakettisi seurantanumerosta.

  • Soveltuvatko Voldtin latauskaapelit kaikkiin suomalaisiin latausasemiin?

    Kyllä, Voldtin tyypin 1 ja tyypin 2 latauskaapelit sopivat kaikkiin Yhdistyneen kuningaskunnan latausasemiin. Huomaa, että tyypin 3 latauskaapelimme sopivat vain tyypin 3 latausasemiin, joita on yleensä Ranskassa tai Italiassa.

  • Miksi EV-latauskaapelia ei voi pidentää?

    It is not possible to extend an EV charging cable because extension cables simply do not exist for it. The contact poles of EV charging cables are designed with specific safety mechanisms and specifications that make extension physically impossible. This design ensures that charging cables are always connected directly to the charging pole and the vehicle, guaranteeing safe and reliable power transfer. Any attempts to create extensions themselves would compromise the integrity of the charging system and could lead to serious safety risks such as overheating, electrical faults, and fire hazards. As a result, the use of extension cables is completely avoided in EV charging technology.

  • Mitä eroa on lataustilojen 1, 2, 3 ja 4 välillä?

    Mode 1, Mode 2, Mode 3 ja Mode 4 ovat erilaisia sähköajoneuvojen latausmenetelmiä, joilla kullakin on omat erityispiirteensä ja -sovelluksensa. Mode 1 -latauksessa käytetään tavallista kotitalouspistorasiaa ilman ylimääräisiä viestintä- tai turvaominaisuuksia, mikä on vähiten turvallista ja siksi sitä suositellaan harvoin. Latausmuodossa 2 käytetään tavallista pistorasiaa, mutta siinä on kaapelin sisäinen valvonta- ja suojausjärjestelmä (ICCB), joka lisää turvallisuutta. Lataustapa 3 tapahtuu erityisten latausasemien kautta, jotka kommunikoivat ajoneuvon kanssa virran säätelemiseksi ja maksimaalisen turvallisuuden takaamiseksi, ja sitä käytetään useimmiten julkisissa ja kotilatausasemissa. Lataustapa 4 on nopea lataus tasavirralla, ja se edellyttää erityisiä latausasemia, jotka syöttävät suoraan ajoneuvon akkua. Lataus on paljon nopeampaa kuin muut lataustavat, ja sitä käytetään yleensä moottoriteillä tai kaupallisissa latauspisteissä.

  • Kuinka paljon sähköä sähköauton lataaminen kuluttaa?

    Sähköauton latauksen virrankulutus riippuu akun kapasiteetista ja latausprosessin tehokkuudesta. Sähköauton, jonka akun kapasiteetti on 60 kWh, täyteen lataaminen kuluttaa keskimäärin noin 60 kWh sähköä. Tämä tarkoittaa, että kotitalouksien tavanomaisella tariffilla, joka on 0,22 euroa kilowattitunnilta, täyden latauksen kustannukset olisivat noin 13,20 euroa. Todellinen kulutus voi vaihdella riippuen esimerkiksi akun kunnosta, latausinfrastruktuurista ja latauksen aikana tapahtuvasta energiahäviöstä. Tarkkojen laskelmien tekemiseksi on hyödyllistä tietää ajoneuvon akun kapasiteetti ja paikallinen sähkön hinta.

  • Sähköauton lataaminen generaattorilla, onko se mahdollista?

    Kyllä, sähköauton lataaminen sähkögeneraattorilla on mahdollista, mutta sinun on otettava huomioon joitakin tärkeitä seikkoja ja varotoimenpiteitä. Generaattorin on tuotettava riittävästi tehoa auton lataustarpeiden täyttämiseksi, mikä tarkoittaa, että generaattorissa on oltava riittävä teho ja vakaa tehontuotto. On tärkeää käyttää generaattoria, joka tuottaa puhdasta ja vakaata sähköä, jotta auton latausjärjestelmä ei vaurioidu. Lisäksi latauskaapelin on oltava yhteensopiva aggregaatin virtalähteen kanssa. Käytä aina sopivaa ja turvallista latausasennusta, jotta vältät ylikuumenemisen tai sähkövikojen kaltaiset riskit. Hätätilanteissa aggregaatti voi olla hyödyllinen tilapäisratkaisu, mutta säännölliseen lataukseen kiinteä latausratkaisu on luotettavampi ja tehokkaampi.

  • Missä järjestyksessä lataat sähköautosi?

    Kyllä, voit ladata sähköautosi kotona ilman omaa latausasemaa käyttämällä Mode 2 -latauskaapelia. Tämä kaapeli kytketään tavalliseen kotitalouspistorasiaan, ja siinä on kaapelin sisäinen valvonta- ja suojausjärjestelmä (ICCB), joka tarjoaa lisäturvaa latauksen aikana. Vaikka Mode 2 -lataus on turvallisempaa ja tehokkaampaa kuin lataaminen tavallisesta pistorasiasta ilman turvatoimia, se on silti hitaampaa kuin lataaminen erillisellä latausasemalla. Säännölliseen käyttöön suositellaan kotilatausaseman (Mode 3) asentamista, mutta satunnaiseen lataukseen Mode 2 on käytännöllinen ja turvallinen ratkaisu.

  • Voinko ladata sähköautoni kotona ilman latausasemaa?

    Kyllä, voit ladata sähköautosi kotona ilman omaa latausasemaa käyttämällä Mode 2 -latauskaapelia. Tämä kaapeli kytketään tavalliseen kotitalouspistorasiaan, ja siinä on kaapelin sisäinen valvonta- ja suojausjärjestelmä (ICCB), joka tarjoaa lisäturvaa latauksen aikana. Vaikka Mode 2 -lataus on turvallisempaa ja tehokkaampaa kuin lataaminen tavallisesta pistorasiasta ilman turvatoimia, se on silti hitaampaa kuin lataaminen erillisellä latausasemalla. Säännölliseen käyttöön suositellaan kotilatausaseman (Mode 3) asentamista, mutta satunnaiseen lataukseen Mode 2 on käytännöllinen ja turvallinen ratkaisu.

  • Miten kommandopistorasia (CEE) eroaa tavallisesta pistorasiasta latauskaapeleiden jatkamista varten?

    CEE- eli kommandopistorasia eroaa merkittävästi tavallisesta pistorasiasta, erityisesti latauskaapeleiden pidentämisen osalta. CEE-pistorasiat on suunniteltu korkeammille jännitteille ja virran nimellisarvoille, yleensä 400 V ja 16 A tai 32 A, joten ne soveltuvat raskaille laitteille ja ajoneuvoille, kuten sähköautoille. Niissä on usein useita nastoja vaihetta, nollajohtoa ja maadoitusta varten, mikä mahdollistaa vakaamman ja turvallisemman virransyötön. Tavalliset pistorasiat taas syöttävät yleensä 230 V:n jännitettä, ja niiden virran nimellisvirta on rajoitettu pienemmäksi, minkä vuoksi ne eivät sovellu yhtä hyvin EV:n latauskaapeleiden jatkamiseen, koska ylikuumenemisriski ja tehottomuus ovat suuremmat. CEE-pistorasian ja oikean jatkokaapelin käyttö voi siis parantaa merkittävästi latausprosessin turvallisuutta ja luotettavuutta edellyttäen, että jatkokaapeli on laadukas ja soveltuu ulkokäyttöön.

  • Voiko tavalliseen pistorasiaan kytkettäviä matkapuhelimen latauskaapeleita pidentää?

    While it is technically possible to extend mobile EV charging cables that plug into a normal wall socket, this is strongly discouraged for safety reasons. Extension cables can pose an increased risk of overheating and fire if they are not suitable for the high currents needed to charge an EV. If you do decide to use an extension cable, make sure you choose a high-quality extension cable, preferably with a high IP (water and dust proof) certification. This ensures better protection against environmental factors and reduces the likelihood of electrical interference, thus maximising the safety and reliability of the charging process.

  • Mitkä turvallisuussyyt estävät EV-latauskaapelin pidentämisen?

    EV-latauskaapelin pidentäminen ei ole sallittua useista turvallisuussyistä. Ensinnäkin jatkokaapeli lisää ylikuumenemisriskiä, koska se ei välttämättä kestä samaa virranvoimakkuutta ja laatua kuin alkuperäinen kaapeli, mikä voi aiheuttaa palovaaran. Lisäksi jatkokaapeli lisää sähkövastusta, mikä heikentää latausprosessin tehokkuutta ja voi vahingoittaa ajoneuvon akkua. Jatkokaapelit voivat myös tarjota epäluotettavan yhteyden, mikä voi johtaa arvaamattomiin jännitevaihteluihin ja vikoihin latausinfrastruktuurissa. Näistä syistä EV-latauskaapelit on suunniteltu erityisesti ilman jatkomahdollisuutta, mikä takaa latausprosessin turvallisuuden ja luotettavuuden.

  • Sähköauton lataaminen generaattorilla, onko se mahdollista?

    Kyllä, sähköauton lataaminen sähkögeneraattorilla on mahdollista, mutta sinun on otettava huomioon joitakin tärkeitä seikkoja ja varotoimenpiteitä. Generaattorin on tuotettava riittävästi tehoa auton lataustarpeiden täyttämiseksi, mikä tarkoittaa, että generaattorissa on oltava riittävä teho ja vakaa tehontuotto. On tärkeää käyttää generaattoria, joka tuottaa puhdasta ja vakaata sähköä, jotta auton latausjärjestelmä ei vaurioidu. Lisäksi latauskaapelin on oltava yhteensopiva aggregaatin virtalähteen kanssa. Käytä aina sopivaa ja turvallista latausasennusta, jotta vältät ylikuumenemisen tai sähkövikojen kaltaiset riskit. Hätätilanteissa aggregaatti voi olla hyödyllinen tilapäisratkaisu, mutta säännölliseen lataukseen kiinteä latausratkaisu on luotettavampi ja tehokkaampi.

  • Voinko käyttää kolmivaiheista EV-latauskaapelia yksivaiheisessa latauslaatikossa?

    Kyllä, voit käyttää kolmivaiheista EV-latauskaapelia yksivaiheisessa latauslaatikossa, mutta latauskapasiteetti rajoittuu yksivaiheisen liitännän kykyihin. Tämä tarkoittaa, että auto latautuu vain yhdellä vaiheella, jolloin latausteho on pienempi ja latausaika pidempi kuin kolmivaiheisessa latauksessa. Latauskaapelin ja auton on kuitenkin oltava yhteensopivia sekä yksi- että kolmivaiheyhteyksien kanssa, jotta tämä olisi mahdollista. Varmista aina, että latauslaitteet ja -liitännät ovat turvallisia ja oikeita, jotta lataus on luotettavaa ja tehokasta.

Etkö löytänyt vastausta? Älä epäröi ottaa yhteyttä meihin!