"Mitä eroa on lataustavoilla mode 1

Lataustapojen Mode 1, Mode 2, Mode 3 ja Mode 4 erot liittyvät siihen, kuinka hyvin sähköauto, latauskaapeli ja virtalähde keskustelevat keskenään – ja käytetäänkö vaihtovirtaa (AC) vai tasavirtaa (DC). Mitä korkeampi lataustapa, sitä parempi hallinta ja turvallisuus.

Mode 1 -lataus on yksinkertaisin ja vanhentunein. Auto liitetään suoraan pistorasiaan ilman suojauksia tai viestintää. Riskit kuten ylikuumeneminen ja oikosulut ovat korkeat. Mode 1 -lataus on kielletty monissa maissa eikä sovellu moderneille sähköautoille.

Mode 2 -lataus käyttää latauskaapelia, jossa on sisäänrakennettu ohjaus- ja suojalaite (IC-CPD). Se valvoo lämpötilaa ja vuotovirtaa ja rajoittaa virtaa turvalliselle tasolle (yleensä 10–13 A). Soveltuu satunnaiseen lataamiseen kotona, mutta ei päivittäiseen käyttöön.

Mode 3 -lataus tapahtuu kiinteän latausaseman kautta, joka kommunikoi suoraan auton kanssa. Käytössä on Type 1- tai Type 2 -liitin, ja virta voi olla jopa 32–63 A. Tämä on yleisin latausmuoto Euroopassa, erityisesti Type 2 -liittimellä.

Mode 4 -lataus on pikalataus tasavirralla. AC-DC-muunnos tapahtuu latauslaitteessa, ei autossa. Latausteho voi olla jopa 350 kW. Käytössä ovat esimerkiksi CCS- tai CHAdeMO-liittimet, ja kommunikointi auton kanssa on jatkuvaa ja tarkkaa. Ihanteellinen nopeaan lataukseen tien päällä tai ammattikäyttöön.

Yhteenveto: Mode 1 ja 2 sopivat peruslataukseen. Mode 3 on yleinen ja turvallinen AC-lataus. Mode 4 tarjoaa nopean DC-latauksen maksimaalisella teholla.

Mitä asiakkaat sanovat Voldtista

Etkö ole varma, mitä kaapelia tarvitset?

Etsi autosi verkkosivuiltamme, niin suosittelemme sinulle sopivaa latauskaapelia.

Voldtin palvelu

Kiitos, että lähetit lomakkeesi!

Arvostamme kiinnostustasi ja tarkastamme tietosi mahdollisimman pian.

Tiimimme on sitoutunut tarjoamaan erinomaista asiakaspalvelua, ja teemme parhaamme vastataksemme nopeasti.