XPeng-sähköautojen tausta
XPengin tarina on tyypillinen kiinalaisen innovatiivisen sähköautoja valmistavan start-up-yrityksen tarina, jonka panivat alulle lahjakkaat insinöörit ja joka sai tukea vaikutusvaltaisilta kiinalaisilta yrityksiltä. Tässä tapauksessa XPeng on GAC-ryhmittymän (autovalmistaja), Alibaban (vähittäismyyntijätti) sekä Xiaomin (kuluttajaelektroniikkaa) entisten johtajien hengentuote. Yritys perustettiin vuonna 2014, ja se asetti välittömästi kaksi pääasiallista kehityssuuntaa - sähköajoneuvot ja autonomiset ajojärjestelmät. Hyvin pian XPeng lanseerasi ensimmäisen mallinsa, G3 SUV:n, ja alkoi testata itseajavia mallejaan (XPILOT) monessa paikassa ympäri maailman. XPeng sijoitti myös jokseenkin onnistuneesti omaan akkuteknologiaan. Vuoden 2020 lopulla XPeng alkoi myydä autojaan Euroopassa. Aluksi myyntiä oli vain joillakin markkinoilla, mutta yritys etenee verkalleen kohti Euroopan markkinoita kokonaisuutena. Tällaiset innovatiiviset yritykset kiehtovat aina Voldtin väkeä ja toivotamme uudet sähköautomallit tervetulleiksi Euroopan markkinoilla kehittämällä niiden autoille erityisiä latauskaapeliratkaisuja.
XPengin sähköautomallit
Ensimmäinen XPeng-malli oli G3, jonka valmistus loppui vuoden 2023 lopulla, mutta jota näkee silti edelleen tien päällä. Se tarjosi kestävää teknologiaa, modernia muotoilua ja kelvollisen kantaman, ja riittävän kantamansa vuoksi se herätti kiinnostusta mahdollisissa sähköautojen ostajissa. XPeng sai kuitenkin laajemman yleisön huomion vuonna 2023 lanseeratun P7i-mallin avulla, joka on suorituskykyinen sedan-malli, joka on muotoilultaan aggressiivinen ja suorituskyvyltään terhakka. Tämän sedanin ohjella XPeng tarjoaa täysikokoisen citymaasturin, joka kulkee Euroopassa nimellä G9. Kyseessä on kaikin tavoin nykyaikainen sähköauto, joka on varustettu uusimmalla teknologialla, mukaan lukien autonomisilla ajojärjestelmillä, joista XPeng on tunnettu.
XPengin sähköautojen teknologia
Ensimmäisessä XPeng-mallissa (G3 SUV) oli 66 kWh akusto, ja sitä oli saatavilla etu- tai nelivetona. Tämä malli oli suunnattu pitkää kantamaa, ei niinkään suorituskykyä kaipaaville. Urheilullinen XPeng P7i-sedan sen sijaan panostaa nimenomaan nopeuteen: 86,2 kWh akusto, kaksoismoottori ja 473 hp. Tämä malli kiihtyy 0-100 km/h vain 4,1 sekunnissa. Lisäksi siinä on 400 V akustorakenne, jonka AC- ja DC-lataus toimivat 11 kW sekä 182 kW nopeudella. XPengin mukaan kantama on täydellä latauksella jopa 450 km. XPeng G9 SUV on kuitenkin vieläkin parempi, sillä siihen on tarjolla 78 kWh (Standard Range) tai 98 kWh (Long Range) -akustot. Kalliimmalle mallille XPeng tarjoaa 520 km kantaman. Se myös tukee AC- ja DC-latausta 11 ja 300 kW nopeuksilla. Vaikka XPengin mallisto on monipuolinen, Voldt tarjoaa vaivatta kaikki tarvittavat latauskaapeliratkaisut näiden jännittävien koneiden turvalliseen ja nopeaan lataamiseen.
Voldtin sähköautojen latauskaapelit XPengin sähköautomalleille
MItä tulee XPengin täyssähköisten mallien latauskaapeleihin, on Voldtin valikoima vailla vertaa. Tarjoamme 2 vuoden takuun, ilmaisen toimituksen kahden arkipäivän kuluessa sekä vaivattomat palautukset kaikille latauskaapeleillemme. Asiakkaamme voivat tehdä ostoksia luottavaisin mielin tietäen, että he ovat täysin suojassa mahdollisilta ongelmilta. Se, mikä kuitenkin saa meidät aidosti erottumaan joukosta, on omistautumisemme laadulle. Kaapelimme valmistetaan tarkasti hienoimmista materiaaleista, mikä takaa sujuvan ja tehokkaan latauskokemuksen. Tämä on erityisen tärkeää ajoneuvoilla, joilla on suuret akustot, joilla on tapana ylikuumentua. Käytämme hienoja kuparijohtoja, mikä tekee kaapeleista joustavampia ja joiden ansiosta ne kestävät paremmin suorakulmaisia mutkia. Pistokkeen kotelo on yksiosainen, IP65-luokiteltu yksikkö, joka on täysin vesitiivis ja näin ollen soveltuva erilaisiin sääolosuhteisiin.