Peugeot’n sähköautotausta
Joidenkin automerkkien osalta sähköautojen valmistus on edelleen tuntematonta aluetta, sillä se tarkoittaa merkittäviä muutoksia valmistusprosesseissa, teknologiassa ja komponenteissa. Peugeot on kuitenkin yksi niistä yrityksistä, joka voi sanoa valmistaneensa sähköautoja kymmeniä vuosia ennen muita, ja tämä ranskalainen merkki on sähköautovallankumouksen todellinen edelläkävijä. Tämä kuulostaa uskomattomalta, mutta Peugeot lanseerasi pienen akkukäyttöisen auton vuonna 1942. Auton nimi oli VLV. Sen huippunopeus oli vain 36 km/h ja sen kantama oli rajoitettu 80 kilometriin, mutta se oli käyttökelpoinen ja käytännöllinen esitys huomioiden sen ajan liikennestandardit. VLV oli Peugeot’n aidosti sankarillinen yritys, ei vain siksi, että kyseessä oli kunnollinen sähköauto, vaan myös siksi, että se valmistettiin toisen maailmansodan aikana. Kelataanpa kuitenkin 80 vuotta eteenpäin. Nykypäivän Peugeot on yksi sähköautomarkkinoiden aktiivisimmista eurooppalaisista yrityksistä, ja sillä on laaja valikoima akkukäyttöisiä ja hybridimalleja. Latauskaapelien huipputarjoajana Voldt tarjoaa tietenkin latausratkaisuja kaikkiin Peugeot’n tuotantomalleihin. Vaikka omistaisit vuoden 1942 Peugeot VLV:n, pystymme todennäköisesti auttamaan sinua.
Peugeot’n sähköautomallit
Peugeot’n nykyinen sähköautomallisto kattaa useita hyvin suunniteltuja ja moderneja malleja. Ne tunnistaa “E”-kirjaimesta, ja malliston alkupäästä löytyy E-208, jota seurasivat E-2008 SUV ja E-3008 Crossover. Seuraavana listalla ovat uusi E-308 ja E308 SW (farmari), joiden lisäksi Peugeot tarjoaa myös kaksi erittäin mielenkiintoista ja käyttökelpoista mallia: E-Rifter, joka on pieni pakettiauto, sekä E-Traveller, joka on jopa 9-paikkainen suuri pakettiauto. Peugeot on viisaasti keskittynyt käytännöllisyyteen ja käytettävyyteen suorituskyvyn sijaan ja tarjoaa edullisia, hyvin suunniteltuja malleja, joiden ominaisuudet ovat mahtavat. Se on kattanut markkinoiden alemman osan täysin useilla versioilla kompakteista autoista, citymaastureista ja pakettiautoista, jotka vetoavat moniin erilaisiin asiakkaisiin.
Peugeot’n sähköautoteknologia
Panostus käytännöllisyyteen, kantamaan ja käytettävyyteen näkyy myös tarkasteltaessa Peugeot’n sähköisten mallien teknologiaa. Peugeot’n sähköautoja liikuttavat litiumioniakustot, joiden koko vaihtelee 54 kWh ja 73 kWh välillä, ja jotka hyödyntävät 400 V -teknologiaa. Kaikkia malleja voi ladata perinteisillä AC-latureilla 7,4-11 kW nopeudella tai pikalatauksella (DC) 100 kW nopeudella. Valmistaja lukeutuu laadun suhteen luokkansa parhaisiin. Voldt tarjoaa Peugeot-latauskaapeliratkaisuja perinteisiin kotitalouksien virtapistokkeisiin sekä muihin vaihtoehtoihin. Saatavilla on schuko- ja commando-pistokkeisiin sopivia kaapeleita.
Voldtin sähköautojen latausinnovaatiot Peugeot-autoille
Tarjoamme kahden vuoden takuun, ilmaisen toimituksen kahden työpäivän kuluessa sekä vaivattomat palautukset kaikille latauskaapeleillemme. Voldtin sitoutuminen laatuun ja lisäarvon tarjoamiseen tekee latauskaapeleistamme täydellisen parin mille tahansa Peugeot’n sähköautomallille. Voldtin latauskaapelit valmistetaan Euroopassa huippulaadukkaista italialaisista materiaaleista, joten ne ovat kestävämpiä ja luotettavampia kuin muut vaihtoehdot. Tämä takaa sujuvan ja tehokkaan latauskokemuksen joka kerta. Kaapeleissa on käytetty hienoja kuparijohtoja, joten ne ovat joustavampia ja kestävät paremmin suorakulmaisia taitoksia. Pistokkeen kotelo on yksiosainen IP65-luokiteltu yksikkö, joten se on kestävämpi ja vesitiiviimpi kuin monesta erillisestä osasta valmistetut pistokkeet.