Hondan sähköautotausta
Honda Motor Company on maailman viidenneksi suurin sähköautovalmistaja. Vieläkin tärkeämpää on, että se on suurin moottoritoimittaja auto-, moottoripyörä-, meri-, teollisuus- ja jopa ilmailualalla. Voisi olettaa, että näin vaikuttava polttomoottorien voimatekijä suhtautuisi uusiin teknologioihin, kuten sähköautoihin, hieman varauksella. Asia on kuitenkin päin vastoin. Honda on yksi alan edelläkävijöistä. Ensimmäinen sähköinen Honda-ajoneuvo valmistettiin vuonna 1997 nimellä Honda EV Plus. Vaikka se oli pieni, EV Plus -mallin suorituskyky oli vaikuttava (omana aikanaan) ja johti muiden akkukäyttöisten autojen, kuten vuoden 2012 Honda Fit EV:n kehitykseen. Hondan sähköisten mallien moderni aikakausi alkoi kuitenkin vuonna 2020, jolloin lanseerattiin söpö ja tehokas Honda e. Voldt tukee Hondaa sen pyrkimyksissä kohti kestävämpää tulevaisuutta omalla valikoimallaan laadukkaita latauskaapeliratkaisuja Hondan malleihin.
Hondan sähköautomallit
Yhtenä autoalan suurista globaaleista tekijöistä Hondan sähköautotoiminta on mukautettu sen alueen mukaan, missä niitä myydään. Euroopassa Hondan tarjontaan kuuluu Honda e ja Honda e:NY1. Honda e on kompakti kaupunkiauto, joka omaa erittäin miellyttävän muotoilun, käytännölliset ominaisuudet sekä tilavan sisustan. Se on siis täydellisen kaupunkicruiserin mallikuva, jolla on kelvollinen kantama ja suorituskyky. Mallivuonna 2024 Honda e:tä ei enää valmisteta, mutta niitä näkee edelleen kaduilla. e:NY1 on kompakti citymaasturi, jossa on enemmän tilaa ja pidempi kantama. Sitä myydään kahtena versiona, Elegance- tai Advance-mallina. Luonnollisesti Honda on ilmoittanut useasta uudesta mallista, jotka käyttävät akkuvirtaa tai plug-in-hybridin voimansiirtoa.
Hondan sähköautoteknologia
Honda e:n akkuteknologia suunniteltiin panostamaan kantamaan ja käytettävyyteen. Tässä kompaktissa autossa käytettiin pientä 35,5 kWh litium-ioniakkua, jolla on 400 V rakenne. Se tuki AC- ja DC-lataustapoja 6,6 kW ja 46 kW latausnopeuksilla. Kaupunkiajoneuvoksi suunniteltuna sen kantama oli jopa 170 km. Kompakti e:NY-citymaasturi sen sijaan käyttää suurempaa 68,8 kWh akustoa, jossa on enemmän tehoa (201 hp) ja merkittävästi suurempi kantama. Akku antaa voimaa etupyörille (kaksimoottorista versiota ei ole saatavilla) ja sen latausnopeus on 11 kW AC-latauksessa ja 78 kW DC-latauksessa. Voldt tarjoaa auliisti kaikki latauskaapeliratkaisut, joita tarvitaan näiden Hondan sähköautomallien turvalliseen ja nopeaan lataamiseen.
Voldtin sähköautojen latauskaapelit Hondan sähköautomalleille
Mitä tulee Hondan täyssähköisten ja plug-in-hybridimallien latauskaapeleihin, on Voldtin valikoima verraton. Käytämme hienoja kuparijohtoja, jotka tekevät kaapeleistamme joustavampia ja joiden ansiosta ne kestävät suorakulmaisia taitoksia. Pistokekotelo, yksiosainen IP65-luokiteltu yksikkö, on täysin vesitiivis, joten se soveltuu kaikkiin sääolosuhteisiin. Tarjoamme 2 vuoden takuun, ilmaisen toimituksen kahden arkipäivän kuluessa sekä vaivattomat palautukset kaikille latauskaapeleillemme. Tämä takaa sen, että asiakkaamme on suojattu mahdollisilta ongelmilta. Se, mikä kuitenkin oikeasti erottaa meidät joukosta, on sitoutumisemme laatuun. Kaapelimme suunnitellaan ja valmistetaan tarkasti hienoimmista materiaaleista, mikä takaa sujuvan ja tehokkaan latauskokemuksen. Tämä tehokkuus on erityisen tärkeää sellaisille ajoneuvoille, joiden suurilla akustoilla on taipumus ylikuumentua. Näin asiakkaamme voivat olla varmoja Honda-sähköautojensa suorituskyvystä.