Cupran sähköautotausta
Vaikka Seat oli Volkswagenin laajan brändiryhmän arvostettu jäsen, päätti saksalainen jätti silti kaikessa hiljaisuudessa lopettaa autojen tuotannon tällä nimellä vuonna 2023. Onneksi tämä ei tarkoita, että suorituskykyä painottavat ja aggressiivisesti suunnitellut Volkswagenin teknologialla varustetut autot olisivat kadonneet. Itse asiassa, vaikka Seat onkin poissa, Cupra (suorituskykyä henkivä mallinimike) on edelleen täällä ja valmis omaksumaan sähköautojen tulevaisuuden. Volkswagen päätti tuoda mukaan hieman vaihtelua ja sijoittaa jännittäviin malleihin ja uusiin ideoihin Cupran kohdalla suunnaten erityisesti nuorempiin ostajiin, jotka haluavat arvoa, suorituskykyä sekä muista vastaavista autoista erottumista. Tämä tarkoittaa myös, että Cupra on astunut rohkeasti mukaan sähköautomarkkinoille, ja me Voldtilla olemme jo kehittäneet lataustuotteita sen malleille ja odotamme innolla näkevämme Cupria tien päällä.
Cupran sähköautomallit
Kuten varmaankin arvasit, Cupran sähköautomallisto pohjautuu Volkswagenin ID-malleihin. Malliston alkupäässä on Cupra Born; kompakti hatchback, joka perustuu ID.3/ID.4-alustaan. Born on sähköinen ns. hot hatch -malli, jossa on taakse asennettu sähkömoottori ja joka on takaveto. Nämä seikat tarjoavat riemastuttavan ajoelämyksen. Uusin Cupran sähköauto on moderni ja tehokas Tavascan, joka pohjautuu myös ID.3/ID.4-rakenteeseen, mutta johon on saatavilla myös kaksoismoottori ja neliveto, mikä tarjoaa melko vakuuttavaa suorituskykyä. Näiden kahden varsinaisen sähköauton lisäksi Cupra tarjoaa muutaman hybridimallin, kuten Formentor ja Leon (hatchback ja farmari). Tämän lisäksi Voldtilla on tarjota latauskaapeliratkaisu jokaiseen Cupra-malliin.
Cupran sähköautoteknologia
Kiinnostavaa kyllä, vaikka teknologia, alusta ja akkujen tiedot ovat identtiset ID.3:n tai ID.4:n kanssa, Cupra-mallit on suunniteltu tuntumaan erilaiselta, dynaamisemmalta ja urheilullisemmalta. Borniin on saatavilla kolmea eri akkukokoa (45 kWh, 55 kWh ja 77 kWh), ja Tavascanissa on 82 kWh akusto, mikä tarkoittaa 335 hevosvoimaa ja takaa melko vakuuttavan suorituskyvyn. Molemmissa malleissa on tietenkin litium-ioniakut ja 400 V akkurakenne. AC-laturilla ladattaessa latausnopeus on 11 kW, mutta DC-laturiin kytkettynä nopeus nousee jopa 124 kW maksimiin, mikä tarkoittaa erittäin lyhyitä latausaikoja. Voldt tarjoaa Cupralle latauskaapeliratkaisuja tavanomaisiin kotitalouspistokkeisiin ja muihin vaihtoehtoihin. Saatavilla on schuko- ja commando-pistokkeita.
Voldtin sähköautojen latausinnovaatiot Cupralle
Voldtin latauskaapelit valmistetaan Euroopassa huippulaadukkaista italialaisista materiaaleista, mikä tekee niistä muita vaihtoehtoja parempia ja luotettavampia. Tämä takaa sujuvan ja tehokkaan latauselämyksen joka kerta. Tarjoamme 2 vuoden takuun, ilmaisen toimituksen kahden arkipäivän kuluessa sekä vaivattomat palautukset kaikille latauskaapeleillemme. Voldtin sitoutuminen laatuun ja lisäarvoon tekee latauskaapeleistamme täydellisen kumppanin mille tahansa Cupran sähköautomallille. Kaapeleissa käytetään hienoja kuparijohtoja, jotka tekevät niistä joustavampia ja saavat ne kestämään paremmin suorakulmaisia taitoksia. Pistokekotelo on yksiosainen, IP65-luokiteltu yksikkö, mikä tekee siitä kestävämmän ja vesitiiviimmän kuin monesta osasta valmistetut pistokkeet.