Alfa Romeon sähköautotausta
Vaikka Alfa Romeo on yksi vanhimmista edelleen toimivista autoyrityksistä, on tämä legendaarinen milanolainen brändi uusi tulokas akkukäyttöisten ajoneuvojen saralla. Konseptiajoneuvoja ja prototyyppejä lukuun ottamatta ensimmäinen täyssähköinen Alfa Romeo näki päivänvalon vuonna 2024, vuosia sen jälkeen, kun kaikki kilpailijat olivat tulleet markkinoille. Tämä ei kuitenkaan johdu siitä, että Alfan insinöörit eivät olisi tunnistaneet tilaisuutta ja tarttuneet uuteen teknologiaan. Alfa on kuitenkin aina ollut pieni yritys, jolla on rajallinen tutkimukseen ja kehitystyöhön varattu budjetti, jolla ei ole tukea tällaisten projektien toteuttamiseen. Onneksi osana jättimäistä Stellantis Group -yhtymää Alfa Romeolle annettiin yhtymän uusin sähköautoille suunnattu alusta ja mahdollisuus kehittää tuotetta omaan, erottuvaan suuntaansa. Me Voldtilla odotamme innolla Alfa Romeon sähköautojen menestymistä ja olemme kehittäneet tälle tuotemerkille myös latauskaapeliratkaisuja.
Alfa Romeon sähköautomallit
Alfa Romeo Junior Elettrica, Alfan ensimmäinen kunnollinen sähköauto, on kompakti citymaasturi, jolla on ainutlaatuisia ominaisuuksia. Se pohjautuu Stellantiksen eCMP-alustaan, joka on kehitetty puhtaasi sähköautomalleille. Perusversiossa alustassa on eteen asennettu sähkömoottori ja paremmin varustelluissa malleissa takamoottori. Tätä teknologiaa käytetään myös uudessa Jeep Avenger EV:ssä, Lancia Y:ssä ja Abarth 600e:ssä. Alfa Romeo Junior on kuitenkin suunniteltu tarjoamaan urheilullisempaa ajoa alustan säätöjen, matalamman ajokorkeuden ja tarkan ohjauksen myötä. Tämä ainutlaatuinen lähestymistapa tunnistettavan ja aggressiivisen muotoilun kanssa saa varmasti potentiaaliset asiakkaat kiinnostumaan.
Alfa Romeon sähköautoteknologia
Alfa Romeo Junior Elettricaa tarjotaan kahtena versiona – 154 ja 238 hv, joissa on molemmissa sama 54 kWh akusto. Stellantis on päättänyt käyttää litium-nikkeli-mangaani-kobolttiakkua, joka on turvallisempaa ja luotettavampaa teknologiaa kuin perinteinen litium-ioni, jota käytetään suurimmassa osassa nykyisiä sähköautomalleja. Tässä mallissa on CCS-type DC-latauspiste, joka tukee DC-pikalatausta jopa 100 kW nopeudella. Perinteinen AC-lataaminen on mahdollistaa korkeintaan 11 kW nopeudella. Alfan mukaan AC-latauksella akku latautuu 0 %:sta 100 %:iin hieman yli viidessä tunnissa, kun taas DC-latauksella Junior Elettrica tarvitsee 27 minuuttia 20-80 % lataukseen. Turvallisuuteen ja luotettavuuteen panostaminen antaa potentiaalisille asiakkaille turvallisuuden tunnetta ja varmuutta. Me tarjoamme Alfa Romeolle latauskaapeliratkaisuja tavanomaisiin kotitalouspistokkeisiin. Saatavilla on schuko- ja commando-pistokkeita.
Voldtin sähköautojen latausinnovaatiot Alfa Romeolle
Tarjoamme 2 vuoden takuun, ilmaisen toimituksen kahden arkipäivän sisällä sekä vaivattomat palautukset kaikille latauskaapeleillemme. Uskomme myös että nämä latausajat voisivat olla parempia edistyneiden tuotteidemme avulla. Voldtin sitoutuminen laatuun ja lisäarvoon tekee latauskaapeleistamme täydellisen kumppanin Alfa Romeo Junior Elettricalle. Voldtin latauskaapelit valmistetaan Euroopassa huippulaadukkaista italialaisista materiaaleista, joten ne ovat kestävämpiä ja luotettavampia kuin muut vaihtoehdot. Tämä takaa sujuvan ja tehokkaan latauskokemuksen joka kerta. Kaapeleissa käytetään hienoja kuparijohtoja, joten ne ovat joustavampia ja kestävät suorakulmaisia taitoksia. Pistokekotelo on yksiosainen IP65-luokiteltu yksikkö, mikä tekee siitä kestävämmän ja vesitiiviimmän kuin useasta osasta koostuvat pistokkeet.